تلفن تماس: 91~22203890
رنگ نما اکریلیک کالیته رنگ قرمز

نحوه انتخاب بهترین رنگ نما برای بازسازی و نگهداری نمای ساختمان

 

گذر زمان، اثرات اشعه ماوراء بنفش، قرار گرفتن در معرض باران، آلودگی و عوامل جوی از عوامل اصلی فرسودگی سطوح نما در ساختمان ها هستند. این عوامل اجتناب ناپذیرند، اما در صورت توجه آگاهانه در انتخاب رنگ نما ، می توان اثرات آنها را کاهش داد و به تاخیر انداخت.

 

درک اهمیت چنین تحلیل پیشگیرانه ای می تواند از عیوب جزئی در نما جلوگیری کند، این عیوب جزئی در نمای ساختمان می تواند منجر به آسیب زودرس و نفوذ شدید رطوبت شود. رنگ آمیزی نما یکی از بخش های با اهمیت در ساختمان سازی است، به این معنی که انتخاب آن مستلزم فراتر رفتن از داشتن ظاهری زیبا در مباحث زیبایی شناختی و عمیق شدن در ویژگی های فنی تر آن است.

 

انواع رنگ نما  رزین پلیمری بیشترین تأثیر را بر ویژگی های اصلی رنگ نما مانند دوام، کشسانی، نفوذپذیری بخار آب، ضد آب بودن در برابر باران، محافظت و افزایش رنگ و غیره دارد. بنابراین، قبل از هر چیز مهم است انواع مختلف رنگ ‌های موجود در بازار را در نظر بگیرید و بدانید کدام ویژگی‌ها برای هر نوع نما مناسب‌تر هستند:

 

انواع رنگ های نما

پوشش دهنده های اکریلیک: این پوشش دهنده ها به دلیل سهولت کاربرد قابل توجه هستند. آنها نفوذ ناپذیری بالا و تنفس پذیری متوسطی دارند، هر دو خاصیت تا حد زیادی با کیفیت و کمیت رزین موجود در آنها مشخص می شود. رنگ های اکریلیک پرکاربردترین پوشش دهنده ها هستند.

پوشش‌ دهنده های سیلوکسان: این پوشش‌ دهنده ها مخصوصاً برای نماهایی که نیاز به تعادل کامل بین مقاومت در برابر آب باران و نفوذپذیری بخار آب دارند مناسب هستند. رزین‌های سیلوکسان همچنین مانع از چسبندگی ذرات و غبار بر روی نما می‌شوند. عدم اجازه به قرار گرفتن گرد و غبار، آلودگی محیطی، کپک و غیره، بر روی سطوح نما سبب می شود نمای ساختمان برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه داشته شود.

پوشش دهنده ‌های پلیولیت: این نوع پوشش‌ دهنده ها به دلیل چسبندگی بالایی که دارند، برای نماهایی با مثلا مشکلات از هم پاشیدگی، حتی آنهایی که دارای درجه خاصی از رطوبت هستند، مناسب هستند. علاوه بر این، این نوع رزین ها به صورت محصولات مبتنی بر پایه آب یا بر پایه حلال در دسترس هستند. به عنوان یک اطلاعات فنی اضافی، برای مثال نوع پایه حلال آن  را می توان در آب و هوای سرد، در دمای کمتر از 5 درجه سانتیگراد نیز اعمال کرد..

پوشش‌ دهنده های سیلیکات: این پوشش دهنده ‌ها با قابلیت تنفس بسیار بالا که به سطوح معدنی مانند گچ سیمانی و/یا آهکی، سطوح بتنی و سنگ طبیعی چسبندگی قابل ملاحظه ای دارند، قابل توجه هستند. به لطف سازگاری با مواد معدنی و سیمانی در فرآیند اجرا نتیجه نهایی به دست آمده با این مواد فوق العاده می باشد، آنها پوشش ایده آلی برای بازسازی نماهای تاریخی و یا ثبت شده در فهرست بناهای با اهمیت هستند. کاربرد آنها پیچیده تر از سایر پوشش دهنده ها است و به متخصصان واجد شرایطی نیاز دارد که با کارکرد این نوع محصولات آشنایی داشته باشند.

بررسی نما ساختمان هنگامی که انواع مختلف رنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، لازم است نما را تجزیه و تحلیل کنید تا نما را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. برای این کار باید عوامل زیر را در نظر داشته باشید:

 

ماهیت مصالح شما: نماها در چند متریال وجود دارند: سنگ طبیعی، آجری نسوز، نماهای سیمانی، آهکی، آجرهای سرامیکی، بتن مسلح، کاشی‌های سنگی و غیره… به این ترتیب، یافتن مناسب‌ترین نوع رنگ نما برای هر یک، کلیدی برای اطمینان از موفقیت بقیه مراحل است. وضعیت رنگ نما موجود: ارزیابی سطحی که روی آن کار می کنید بسیار مهم است. نماهای ساختمان های جدیدتر ممکن است فقط نیاز به تمیز کردن قبل از شروع کار داشته باشند. با این حال، نماهای قدیمی در بیشتر موارد نیاز به حذف رنگ قدیمی، ترمیم ترک ها، شکاف ها و رطوبت، و پرایمر زدن موثر مواد پایه برای تنظیم جذب قبل از انجام کار نقاشی دارند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در چنین نماهایی وجود داشته باشد، کربناته شدن، پولک شکفته شده آهکی، تغییر رنگ، پوسته پوسته شدن و موارد دیگر است که همگی نیاز به تعمیرات قبلی دارند.

 

آب و هوای منطقه جغرافیایی: مناطق سردسیر با میزان بارندگی بالاتر، شما را ملزم به استفاده از محصولی با درجه نفوذ ناپذیری، کشسانی و تنفس بالاتر می کند. از سوی دیگر، در مناطق گرمتر انتخاب رنگ و مقاومت در برابر فرسودگی رنگ انتخابی باید اولویت داشته باشد. رنگ‌های تیره تشعشعات خورشیدی بیشتری را جذب می‌کنند و نسبت به رنگ‌های روشن‌تر مستعد گرم شدن هستند. این کیفیت با مقدار شاخص بازتاب خورشیدی آن تعیین می شود، مقیاسی که در مقادیر 0 تا 100 اندازه گیری می شود، صفر مقدار رنگی است که بیشترین گرما را جذب می کند (سیاه) و 100 مقدار منعکس کننده ترین رنگ، که کمتر گرم می شود (سفید). انتخاب رنگ بسیار مهم است و باید مطمئن شوید که محصول انتخابی شما با رنگدانه های معدنی رنگ آمیزی شده است، زیرا این تنها رنگدانه هایی هستند که واقعاً در برابر نور خورشید مقاوم هستند. رنگ باراد در تولید محصولات خود به این نکات توجه می کند و کیفیت رنگ نما در هنگام بهره برداری از ساختمان از اولویت های تولید مجموعه رنگ باراد می باشد.  سطحی که باید رنگ آمیزی شود: برای این منظور میزان بازدهی رنگ نشان می دهد که رنگ در هر لیتر چند متر مربع می تواند پوشش دهد. دانستن سطح نما که باید رنگ آمیزی شود و عملکرد محصول به شما این امکان را می دهد که تقریباً با دقت کامل میزان رنگ مورد نیاز خود را بدانید. برای محاسبه مطمئن، سطحی را که می‌خواهید رنگ کنید، حتماً با مناسب‌ترین محصول آستر بزنید تا کل سطح به همان میزان خرید شما رنگ شود و رنگ در پروژه مازاد نباشد و یا کم نیاید.

 

 رنگ‌ها احساسات را برمی‌انگیزند: در حالی که نماهای با رنگ روشن حسی روشن و مطبوع را ایجاد می‌کنند، آن‌هایی که با رنگ‌های تیره پوشانده شده‌اند، حس قدرت و اطمینان بیشتری را ایجاد می‌کنند. با این حال، هر یک از این ترکیب ها ممکن است در هنگام ادغام یک ساختمان با محیط آن جالب یا ضروری باشد. معمولا رنگ‌های خنثی ملایم نسبت به رنگ‌های تیره‌تر در برابر گذشت زمان مقاوم‌تر هستند. با این حال، انتخاب محصولات با کیفیت بالا، به لطف خواص محافظتی و کیفیت افزایش رنگ، امکان انتخاب هر طیف رنگی را فراهم می کند و رنگ باراد در تولید رنگ نما با توجه به دانش روز دنیا این نکات را در نظر گرفته است. به طور خلاصه، قبل از آماده شدن برای رنگ آمیزی نما، جزئیات زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، و در رنگ باراد ما پیشنهاد می کنیم که اختصاص زمانی برای برنامه ریزی، در انتخاب مناسب ترین رنگ نما برای هر پروژه، باعث بازسازی موثر و بادوام تر می شود و به حفظ وضعیت نما و مقاومت آن در برابر شرایط بد آب و هوایی برای مدت طولانی تری کمک کند.

ایده اتاق خواب
نوشته قبلی

پیشنهاد-رنگ-اتاق-خواب

نوشته بعدی

نقاشی اتاق کودک

نقاشی اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

برای جستجو تایپ کنید...
سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
کوکی‌های سایت

کوکی‌های سایت را جهت بهتر اجرا شدن دسترسی دهید.

پذیرفتن